
Al marge de les seves qualitats artístiques Kentridge ens interessa pels següents motius:
-És un artista total, o almanco la seva inquietud creativa no es limita a una sola disciplina. Curiós ara que estudiam el Renaixement i pensam que aquest tipus del figures son únicament fruit d'una època.
-El dibuix juga un paper fonamental en el seu procés creatiu. (Vaig comprendre que el teatre podia ser una branca del dibuix, manifesta a l’entrevista del llibre citat). Tal i com el disegno era valorat pels artistes italians del segle XVI. Aquest element per agafar-imitar la realitat, que uneix una habilitat física i una capacitat de percepció i de desenvolupament mental. Arts del disseny, varen dir a classe, per classificar unes quantes disciplines considerades més valuoses que altres.
-Interrelació dibuix-teatre. No dibuixant per una banda i per altra teatrero. Són dibuixos per al teatre (personatges, escenografies, accions...)o susceptibles de ser emprats per una via de teatralització. I si no, ja trobaran una altra sortida (multimèdia, per exemple)
-Què teatre? Titelles, ombres, òpera, multimèdia... Interessant obertura de possibilitats tant acostumats a classificar i posar límits. Interessant toc d’atenció després de contemplar l’espectacle de Familie Flöz al Principal de Palma.
-Quina professió teatral? Escenògraf, figurinista, director, actor..., uf! Si resulta que aquí la preparació és per actor de teatre de text!
-Des del compromís polític; que va més enllà d’unes declaracions a un mitjà o una recol·lecta de firmes. Aviat arribarem al segle XIX i veurem que això és tant ètic com estètic.
També és remarcable que l’exposició la trobem al MOMA. El museu de referència per a l’art contemporani des dels anys quaranta, al que altres museus i centres d’art de tot el món qüestionen, critiquen i envegen com a referent. Però atenció al programa d’exposicions (a més de Kentridge, Fluxus, Tim Burton, Contemporanian Asia, Marina Abrahimovic, Tipografia, Disseny, Fotografia, Performance...) i a la qualitat de la seva plana web.
es brutal l'animació feta sobre un mateix suport! No coneixia res d'aquest home. me informaré un poquito.
ResponderEliminarhi ha un tipo que firma com: BLUBLU, molt influenciat per aquesta tècnica (no te cap cura per intentar que no es vegin les imatges anteriors dibuixades sobre el mateix suport), pero treballa sobre el propi carrer. et pas aquest enllaç x si no el coneixes, perque es impressionant.
http://www.youtube.com/watch?v=uuGaqLT-gO4
fins d'aquí un rato!
diego
es brutal s'animación sobre un mateix suport!
ResponderEliminarno coneixia aquest tipo. m'informaré mes.
segur que coneixes a blublu. em sembla que deu estar ben influenciat que aquest home.
Ell treballa també sobre un mateix suport amb la superposició de dibuixos, i sense gaire intenció de esborrar els seus antics fotogrames.
per si no el coneixes, et recoman aquest petit video.
http://www.youtube.com/watch?v=uuGaqLT-gO4
fins ara joan.
Tampoco lo conocía, vaya tarde de descubrimientos
ResponderEliminarLa pena es no poder ir a NY y ver la exposición del MOMA, sabes si la traerán a España?.
Visitaré la página web del MOMA, algo es algo.
Currusca.
Aquest tipo l'havia vist Diego i és impresionant lo que fa.
ResponderEliminarEncanvi es que has possat tu Juan Antonio, no el coneixia i m'ha agradat molt, sobre tot com passa d'imatge a imatge i sa música. Gràcies.