domingo, 22 de febrero de 2009

2ª SESSIÓ

Llistat d’imatges presentades:
Sostre cova d’Altamira; Composició, de Kandinsky; Cratera funerària període Geomètric grec; Font, de Duchamp; Cadira blava i vermella, de Rietveld; Teatre romà de Mérida; Escenografia per a Antígona (Sòfocles) de J. Svoboda; Fresc del Sant Sopar, d’Andrea del Castagno; Guernica, de Picasso; Instal·lació, de Juan Muñoz.

Objectiu: aproximació al concepte ART.
Metodologia: A través de la visualització d’un seguit d’imatges: esbrinar quina informació ens ofereixen, què pensam? què sabem?. Qüestionar tòpics, desmuntar esquemes preconcebuts. Obrir possibilitats, començar de zero?
Classe oberta, expressar, argumentar, escoltar. Dialèctica. Maièutica?

Algunes preguntes per reflexionar:
Tenen coses en comú? Totes? Unes quantes? Què coses i quines imatges comparteixen/ divergeixen? Són agrupables sota la mateixa etiqueta? Quina? Per què? Per què no?

Pensem en termes com ara: expressió, funció, forma, singularitat, tècnica...

1 comentario:

  1. Hola, et deix aquí aquesta adreça d´una interfaz (en català no s´ecom es diu) per explorar la història de les arts al llarg del temps, en anglés,

    http://smarthistory.org/

    paloma

    ResponderEliminar